ALIO

Naujienų ir skelbimų portalas

Kaip sutaupyti iki 60% perkant automobilių dalis internetu: ekspertų patarimai ir patikimiausiųjų parduotuvių sąrašas

Kodėl automobilių dalys internete kainuoja perpus pigiau nei autoservisuose

Kai autoservise išgirsti, kad variklio diržo keitimas kainuos 300 eurų, o dalys sudaro 150 iš jų, tikriausiai pagalvoji – nejaugi tas diržas iš aukso? Tikrovė tokia, kad ta pati dalis internete gali kainuoti 50-70 eurų. Skirtumas akivaizdus, bet kodėl taip yra?

Tradiciniai autoservisai dirba pagal seną verslo modelį. Jie turi fizines patalpas, darbuotojus, įrangą, mokesčius. Dalių sandėliavimas taip pat kainuoja. Be to, daugelis servisų uždeda 50-100% antkainio ant dalių kainos – tai įprasta praktika, kuri padeda kompensuoti kitas išlaidas ir užtikrinti pelną. Niekas jų už tai nesmerkia, bet tau, kaip vairuotojui, tai reiškia gerokai storesnę sąskaitą.

Internetinės parduotuvės veikia kitaip. Jų logistika optimizuota, sandėliai dažnai centralizuoti, o konkurencija tokia aštri, kad antkainis retai viršija 20-30%. Kai kurios platformos net nelaiko atsargų – jos tiesiog perduoda užsakymą gamintojui ar didmenininkui, veikdamos kaip tarpininkai su minimaliomis išlaidomis. Rezultatas? Tu gauni tą pačią originalią dalį už kur kas mažesnę kainą.

Ar tikrai gausiu tą pačią kokybę kaip autoservise

Štai čia prasideda įdomiausia dalis. Daugelis žmonių mano, kad pigiau reiškia blogiau. Bet automobilių dalių atveju tai dažnai tiesiog mitas. Esmė ta, kad didžioji dalis dalių, kurias siūlo autoservisai, gamina tie patys gamintojai, kurių produktus rasi ir internete.

Pavyzdžiui, stabdžių kaladėles BMW gali gaminti Brembo, Textar ar ATE. Tas pats Brembo produktas autoservise gali būti parduodamas kaip „originalus BMW”, nors ant pačios kaladėlės matysi Brembo logotipą. Internete tu tiesiog perki tą patį Brembo produktą be BMW etiketės ir be papildomo antkaininio.

Žinoma, reikia būti budriam. Internete tikrai yra ir pigių kinų gamybos dalių, kurios gali tarnauti pusę to laiko nei kokybiškas analogas. Bet čia ir slypi menas – mokėti atskirti grūdus nuo pelų. Patikimos internetinės parduotuvės visada nurodo gamintojo kodą, kilmės šalį ir suteikia garantijas. Jei matai dalį, kuri kainuoja 5 kartus pigiau nei rinkos vidurkis ir neturi jokios informacijos apie gamintoją – geriau praeik pro šalį.

Kaip rasti patikimą internetinę parduotuvę ir nepasimesti pasiūlymų jūroje

Lietuvos rinkoje šiuo metu veikia kelios dešimtys internetinių automobilių dalių parduotuvių. Kai kurios iš jų tikrai vertos dėmesio, kitos – ne itin. Kaip atskirti?

Pirmas dalykas, į kurį reikėtų atkreipti dėmesį – tai parduotuvės amžius ir reputacija. Jei svetainė veikia jau 5-10 metų ir turi šimtus atsiliepimų, tai geras ženklas. Naujos parduotuvės nebūtinai blogos, bet su jomis reikia būti atsargesniems. Pažiūrėk į atsiliepimus ne tik pačioje svetainėje, bet ir nepriklausomuose portaluose ar Facebook grupėse, kur žmonės dalijasi tikrąja patirtimi.

Antras aspektas – klientų aptarnavimas. Paskambink ar parašyk su klausimu prieš perkant. Kaip greitai atsakė? Ar konsultantas išmanė temą? Ar pajuto, kad jam rūpi padėti, ar tiesiog nori greičiau parduoti? Gera parduotuvė visada padės parinkti tinkamą dalį pagal VIN kodą ir įspės, jei kažkas netinka.

Trečias momentas – grąžinimo politika. Automobilių dalys – specifinis produktas. Kartais net su VIN kodu gali būti niuansų, ir dalis gali netikti. Patikima parduotuvė leidžia grąžinti nepanaudotą dalį per 14-30 dienų be jokių klausimų. Jei matai, kad grąžinimas neįmanomas arba už jį reikia mokėti didžiules baudas – tai raudonas signalas.

Konkretūs pavyzdžiai: kiek realiai galima sutaupyti

Paimkime konkrečius skaičius, kad viskas būtų aiškiau. Turiu draugą, kuris vairuoja 2015 metų Volkswagen Golf. Prieš pusmetį jam reikėjo keisti priekinius stabdžių diskus ir kaladėles. Autoservise pasiūlė tokią kainą: originalūs VW diskai – 180 eurų, kaladėlės – 85 eurų, darbas – 60 eurų. Iš viso 325 eurai.

Pasižvalgęs internete, jis rado Brembo diskus (kurie, beje, ir gamina originalias VW dalis) už 95 eurus ir Textar kaladėles už 38 eurus. Darbui nuėjo pas pažįstamą meistrą, kuris paėmė 40 eurų. Galutinė suma – 173 eurai. Sutaupyta 152 eurai arba 47%. O jei būtų pasirinkęs kiek pigesnes, bet vis tiek kokybiškų gamintojų dalis, sutaupymas būtų siekęs 60%.

Kitas pavyzdys – tepalų filtras ir variklio tepalas Toyota Avensis. Autoservise už 5 litrus Toyota Original tepalų ir filtrą paprašė 95 eurų. Internete tas pats Toyota tepalas kainavo 58 eurus, originalus filtras – 8 eurai. Skirtumas – 29 eurai arba 30%. Gal neatrodo daug, bet jei keiti tepalą du kartus per metus, per penkerius metus sutaupai beveik 300 eurų.

Ypač didelį skirtumą pajunti perkant brangesnes dalis. Žibintai, buferiai, radijatoriai – čia kalbame apie šimtus eurų skirtumo. Draugas keitė priekinį žibintą Audi A4 – autoservise pasiūlė už 450 eurų, internete rado originalų Hella (kuris gamina Audi žibintus) už 245 eurus. Sutaupė 205 eurus nuo vienos dalies.

Patikimiausiųjų internetinių parduotuvių sąrašas Lietuvoje ir užsienyje

Dabar prie konkretaus sąrašo. Šios parduotuvės patikrintos laiko ir turi gerą reputaciją tarp Lietuvos vairuotojų.

Lietuviškos parduotuvės:

0parts – viena didžiausių Europoje, veikia ir Lietuvoje. Milžiniškas asortimentas, konkurencingos kainos, greitas pristatymas. Kartais pasitaiko logistikos striukčių, bet apskritai patikima. Turi lietuvišką klientų aptarnavimą.

Elparts.lt – lietuviška parduotuvė su geru vardu. Mažesnis asortimentas nei Autodoc, bet dalys dažnai sandėlyje Lietuvoje, todėl pristatymas greitesnis. Konsultantai išmano temą.

Autodalys24.lt – dar viena vietinė parduotuvė, kuri specializuojasi populiariems markėms. Geros kainos, ypač akcijų metu. Turi fizinę parduotuvę Vilniuje.

Dalys.lt – senbuvis Lietuvos rinkoje. Ne visada pigiausi, bet patikimi. Didelis pliusas – gali užvažiuoti ir pasiimti dalį iš karto, jei skubu.

Užsienio parduotuvės, pristatančios į Lietuvą:

Autodoc.de – vokiška versija, kartais kainos geresnės nei lietuviškoje. Pristatymas užtrunka 3-7 dienas, bet verta.

FCPEuro.com – jei turi vokiškų automobilių (BMW, Audi, VW, Mercedes), ši amerikiečių parduotuvė kartais turi neįtikėtinų akcijų. Pristatymas ilgesnis, bet kainos gali būti puikios.

Oscaro.com – prancūzų platforma, geras pasirinkimas prancūziškiems automobiliams. Kainos konkurencingos, pristatymas į Lietuvą per savaitę.

Autodoc.co.uk – britų versija, po Brexit kartais būna gerų kainų. Bet atsargiai su muito mokesčiais.

Svarbus patarimas – visada palygink kainas keliose parduotuvėse. Ta pati dalis skirtingose platformose gali skirtis 20-30%. Yra specialių palyginimo svetainių, bet paprasčiausias būdas – atidaryk 3-4 skirtingas parduotuves ir įvesk dalies kodą. Užtruks 10 minučių, bet gali sutaupyti nemažai.

Kaip užsisakyti dalis ir ko tikėtis iš pristatymo

Užsakymo procesas paprastai nesudėtingas, bet yra niuansų. Pirmiausia – tiksliai identifikuok savo automobilį. Nepakanka nurodyti „VW Golf 2015”. Reikia žinoti tikslų variklio kodą, važiuoklės tipą, kartais net gamybos mėnesį. Geriausias būdas – naudoti VIN kodą. Jį rasi techninėse automobilio dokumentuose arba ant specialios lentelės automobilio kėbule.

Daugelis parduotuvių turi VIN dekoderius – įvedi kodą, ir sistema automatiškai nustato visus automobilio parametrus. Tai apsaugo nuo klaidų. Jei parduotuvė neturi tokios funkcijos, geriau paskambink ir pasikonsultuok su specialistu.

Pristatymas – čia būna įvairiai. Lietuviškos parduotuvės, turinčios dalių sandėlyje, pristato per 1-2 dienas. Jei dalis užsakoma iš užsienio, gali užtrukti 3-10 dienų. Skubiais atvejais tai gali būti problema. Todėl visada patikrink, ar dalis yra sandėlyje, ir kiek tiksliai užtruks pristatymas.

Kai kurios parduotuvės siūlo ekspres pristatymą už papildomą mokestį. Jei labai skubu, gali būti verta. Bet dažniausiai, jei planuoji remontą iš anksto, standartinis pristatymas visiškai pakankamas.

Gavęs dalį, iš karto patikrink pakuotę. Ar nėra pažeidimų? Ar dalis tikrai tokia, kokią užsisakei? Ar yra visi komplektacijoje numatyti elementai? Jei kažkas ne taip, iš karto fotografuok ir kreipkis į parduotuvę. Kuo greičiau reaguosi, tuo lengviau bus išspręsti problemą.

Ką daryti su dalimis, kurias nusiperki – montuoti pačiam ar vežti į servisą

Čia prasideda filosofinis klausimas. Jei esi bent kiek susipažinęs su automobilių mechanika ir turi bazinį įrankių rinkinį, daug dalių gali pakeisti pats. Oro filtras, salono filtras, valytuvo gumelės, lemputės – tai dalykai, kuriuos pakeisti gali net paauglys su YouTube vadovėliu.

Šiek tiek sudėtingesni dalykai – stabdžių kaladėlės, akumuliatorius, uždegimo žvakės – taip pat įmanomi savarankiškai, jei nesi visiškas technikos analfabetas. YouTube pilnas video instrukcijų praktiškai bet kuriam automobiliui. Tereikia kantrybės ir atsargumo.

Bet yra dalykų, kurių geriau neliesti be patirties. Pakaba, vairo mechanizmas, stabdžių sistemos sudėtingesni darbai, variklio remontas – čia jau reikia ir žinių, ir įrangos, ir patirties. Klaida gali kainuoti ne tik pinigų, bet ir saugumo.

Geras variantas – nusipirkti dalis internete ir nuvežti jas į patikimą autoservisą. Daugelis servisų sutinka montuoti klientų atneštas dalis. Tiesa, ne visi. Kai kurie atsisako, nes uždirba būtent iš dalių pardavimo. Bet yra ir tokių, kurie supranta šiuolaikinę realybę ir sutinka dirbti už darbo užmokestį.

Prieš vežant dalis į servisą, paskambink ir paaiškink situaciją. Paklausk, ar jie sutinka montuoti tavo atneštas dalis ir kokia bus darbo kaina. Kai kurie servisai už tai ima šiek tiek didesnį įkainį, kiti – standartinį. Bet net su didesniu įkainiu, perkant dalis internete, vis tiek sutaupysi.

Vienas svarbus momentas – garantija. Jei servisas montuoja savo dalis, jie paprastai suteikia garantiją ir daliai, ir darbui. Jei montuoja tavo atneštas dalis, garantija gali būti tik darbui. Tai reiškia, kad jei dalis pasirodys brokuota, teks ją grąžinti parduotuvei pačiam. Ne tragedija, bet reikia turėti omenyje.

Dažniausios klaidos ir kaip jų išvengti

Per metus bendrauju su šimtais žmonių, kurie perka automobilių dalis internete. Ir matau tas pačias klaidas kartojantis vėl ir vėl.

Klaida nr. 1: Pirkti pigiausią variantą neatsižvelgiant į gamintoją. Taip, yra stabdžių kaladėlių už 15 eurų, bet jos gali pratrinti diskus per pusę greičiau nei kokybiškas 35 eurų komplektas. Ilgalaikėje perspektyvoje sutaupysi pirkdamas vidutinės kainos, bet patikimo gamintojo produktą.

Klaida nr. 2: Nepatikrinti suderinamumo. Net jei dalis atrodo identiška, gali būti niuansų. Skirtingi variklio kodai, skirtingos pakabos modifikacijos – visa tai turi reikšmės. Visada naudok VIN kodą arba konsultuokis su specialistu.

Klaida nr. 3: Neįskaityti grąžinimo sąlygų. Kai kurios dalys (pvz., elektros komponentai) negali būti grąžinami, jei buvo atplėšta pakuotė. Kitos dalys turi būti grąžintos per 14 dienų. Žinok sąlygas prieš perkant.

Klaida nr. 4: Užmiršti apie papildomus komponentus. Keičiant diržą, dažnai reikia keisti ir įtempiklį. Keičiant stabdžių diskus – ir kaladėles. Jei perki tik vieną dalį, gali tekti vėl užsisakyti ir laukti, o tai – papildomas laikas ir pinigai pristatymui.

Klaida nr. 5: Nepaskaičiuoti viso remonto kainos. Kartais dalis internete tikrai pigesnė, bet jei pridedi pristatymo kainą, laukimo laiką, galimą grąžinimą – gali išeiti, kad skirtumas su autoservisu tik 10-15 eurų. Ar verta vargo dėl tokio skirtumo? Kartais taip, kartais ne. Reikia vertinti kiekvieną situaciją atskirai.

Kai sutaupyti pinigai virsta sutaupytu laiku ir ramybe

Grįžkime prie esmės. Perkant automobilių dalis internete, realiai galima sutaupyti nuo 30% iki 60%, priklausomai nuo dalies tipo, automobilio markės ir to, kaip išmanai rinką. Tai nėra mitai ar teorijos – tai praktika, kurią taiko tūkstančiai žmonių Lietuvoje.

Bet čia ne tik apie pinigus. Kai supranti, kaip veikia ši sistema, gauni kontrolę. Nebereikia klausyti, ką pasakys autoservisas ir tikėti, kad jie nemeluoja apie kainas. Gali pats palyginti, pasirinkti, nuspręsti. Tai laisvė, kuri šiuolaikiniame pasaulyje daug ką reiškia.

Žinoma, reikia investuoti laiko. Pirmą kartą gali prireikti kelių valandų, kol išsiaiškini, kaip viskas veikia, kur ieškoti, kaip palyginti. Bet antrą kartą jau užtruks pusvalandį. Trečią – penkiolika minučių. Ir tie penkiolika minučių sutaupo šimtą eurų. Neblogas valandinis įkainis, ar ne?

Svarbu rasti balansą. Ne visada verta medžioti absoliučiai pigiausią variantą. Kartais geriau permokėti 10 eurų, bet gauti dalį iš patikimos parduotuvės su gera klientų aptarnavimu ir grąžinimo politika. Kartais verta pirkti ne pigiausią, o vidutinės kainos kokybišką produktą, kuris tarnaus dvigubai ilgiau.

Ir nepamirsk – automobilių dalių rinka nuolat keičiasi. Atsiranda naujos parduotuvės, keičiasi kainos, keičiasi logistika. Kas buvo aktualu prieš metus, gali būti neaktualu dabar. Todėl būk lankstus, sek naujienas, bendraukis su kitais vairuotojais forumuose ir Facebook grupėse. Ten rasi daug vertingos informacijos, kurią dalijasi žmonės iš savo patirties.

Galiausiai, pats svarbiausias patarimas – nebijok. Nebijok pirkti internetu, nebijok klausinėti, nebijok lyginti. Tai tavo pinigai, tavo automobilis, tavo sprendimas. Autoservisai niekur nedingo ir nedingsta – jie atlieka svarbų darbą. Bet tai nereiškia, kad turi mokėti dvigubai ar trigubai daugiau už dalis, kurias gali nusipirkti pats už protingą kainą. Šiuolaikinis pasaulis suteikia galimybes – belieka jomis pasinaudoti.